პროექტის სახელწოდება
- სავანე აკაკის შთაგონების წყარო
პროექტის აქტუსლობა
- ნასწავლი მასალისა და ნანახის შედარება-შეფასება
მიზნები და შედეგები -ქართული IX . 6 მოსწავლეს შეუძლია პრობლემურ ან
სადავო საკითხებზე სხვადასხვა თვალსაზრისის შემცველი მხატვრული და არამხატვრული ტექსტების
გააზრება-გაანალიზება და მათ მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა .
შდეგი თვალსაჩინოა თუ მოსწავლე :
·
კითხულობს
მხატვრულ თუ არამხატვრულ ტექსტებს , უკეთ გასააზრებლად ყურადღებას ამახვილებს არამხოლოდ
ზოგად შინაარსზე , არამედ დეტალებზე და მნიშვნელოვან ნიუანსებზეც .
·
ახდენს
სხვადასხვა სახის ტექსტში წარმოდგენილი მოვლენების , ფაქტების , პერსონაჟთა თვისებების
, ქცევის , თვალსაზრისებისშედარება-შეპირისპირების .
·
აკვირდება,
ამოიცნობს და შეაფასებს ავტორის ან პერსონაჟების დამოკიდებულებას კონკრეტული გმირის
, ახწერილი მოვლენის მიმართ .
ქართული IX . 7 მოსწავლეს შეუძლია ენობრივ-გამომსახველობითი
საშვალებებით ცოდნის გამოყენება სხვადასხვა ტექსტების ანალიზისას .
შედეგი თვალსაჩინოა
თუ :
·
განსაზღვრავს , რა ფორმით არის გადმოცემული სხვისი მეტყველება
(პირდაპირი და ირიბი ნათქვამი ) და მსჯელობს შრჩეული ფორმის დანიშნულებაზე .
·
შეაფასებს მხატვრულ-გამომსახელობითი ხერხების ეფექტიანობას
ტექსტში .
ამოიცნობს ავტორის მეტყველების თავისებურებას , მიზნობრივად
გამოყენებულ სპეციფიკურ ტექნიკას და მსჯელობს მის დანიშნულებზე .
პროექტის მსვლელობა
-2016-2017 სასწავლო წელს მოსწავლეებმა შეისწავლეს
აკაკის ბიოგრაფია და ნაწარმოები ,,კუდაბზიკეთი’’ . აკაკის ბიოგრაფიიდან მოსწავლეები დააინტერესა სოფელმა
სავანემ, სადაც იყო პოეტი გაძიძავებული . მოისურვეს მოენახულებინათ სავანე და პირადად
ენახათ თვალწარმთაცი ბუნება , რომელიც მგოსანის თქმით თავისი მუზის შთაგონებად გადაქცეულა
და წაკითხული და ნანახი ერთმანეთისთვის შეედარებინათ. გადაწყვიტეს პროექტზე მუშაობა.
მოიფიქრეს დაყოფილიყვნენ ჯგუფებად , ინტერნეტსა და ენციკლოპედიაში მოეძიებინათ ინფორმაცია
სოფელ სავანესთან დაკავშირებით , გაეკეთებინათ სარეკლამო ბუკლეტები და დაედგათ ლიტერატურული
საღამო ,, პოეზიის ხუთი წუთი ‘’ . გაეზიარებინათ ერთმანეთისთვის შთაბეჭდილებები და
გამოეტანათ დასკვნები .
პროექტის ხელმძღვანელი
: მარიამ ფარეხელაშვილი
ხელმძღვანელის ელფოსტა : parekhelashvilim@gmail.com
No comments:
Post a Comment